Week 1 - Reisverslag uit Emmenbrücke, Zwitserland van Melanie Naber - WaarBenJij.nu Week 1 - Reisverslag uit Emmenbrücke, Zwitserland van Melanie Naber - WaarBenJij.nu

Week 1

Door: Melanie

Blijf op de hoogte en volg Melanie

11 September 2016 | Zwitserland, Emmenbrücke

Hallo iedereen!

De eerste week hier in Zwitserland zit erop en het was echt pittig wennen. Gelijk schooldag nummer 1 helemaal verregend en doorweekt op school en weer thuis gekomen. Wat een feest.
Nog 2 dagen gefietst toen het mooi weer was en toen kwam ik erachter dat de trein ook best wel aangenaam is en dat de kosten voor een maandkaart nog wel redelijk meevallen.

Deze week een zeer intensieve 'intensive week' Leadership gehad. Rondleiding gehad door de fabriek van Victorinox, het bedrijf dat bekend staat om de Swiss Army Knives (SAK). Dus mijn eerste SAK is een feit! Ook het eerste tentamen gehad, dus kan nu wel zeggen dat de kop van m'n minor eraf is.

Gisteren nog een excursie gehad naar Glasi Hergiswil (glaskunst), Aareschlucht (de Grand Canyon van Zwitserland?) en Giessbachfälle (watervallen). Bij de laatste maar even sportief gedaan door te gaan bergbeklimmen. Op 15 minuten van de top (na 1,5uur) gestopt omdat ik mensen tegenkwam die zeiden dat het zeer teleurstellend was en ik nu het beste uitzicht had gezien. Dus om mijn fantastische persoonlijke prestatie niet met een teleurstelling af te sluiten ben ik weer naar beneden gegaan met stiekem het gevoel alsof ik de top wel beklommen had haha.

Vandaag heb ik inmiddels het slaaptekort wel weer bijgeslapen (hoop ik) en is m'n rug me aan het vermoorden in de vorm van spierpijn, maar het was het waard!

Groetjes vanuit het mooie niet vlakke bergachtige Zwitserland!

  • 11 September 2016 - 22:19

    Riekje Van Der Veen:

    Hoi Melanie, druk weekje lees ik!
    Succes en geniet er van daar!
    Heb je nog foto's gemaakt in de glasfabriek?
    Ben namelijk gek op glas.... ;)

    Riekje

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zwitserland, Emmenbrücke

Melanie

Ik ben Melanie, ben 22 jaar en kom uit Vroomshoop. Ik studeer Civiele Techniek op het Saxion in Enschede. Ik heb een half jaar in Zwitserland gezeten om daar mijn minor voor het derde leerjaar te doen. Inmiddels ben ik weer terug in Nederland en druk bezig met afstuderen.

Actief sinds 21 Aug. 2016
Verslag gelezen: 343
Totaal aantal bezoekers 88390

Voorgaande reizen:

02 September 2016 - 31 Januari 2017

Minor Zwitserland

Landen bezocht: